IKEA jak zwykle nie zawodzi na święta. Najnowszy spot daje do myślenia, nie można go przegapić
Autor Olga Szmańda - 20 Grudnia 2020
IKEA rok w rok tworzy wzruszające i mądre kampanie wizerunkowe. Reklamy marketu meblowego niejednokrotnie przyprawiają widza o łzy wzruszenia. Szwedzka sieciówka niejednokrotnie zaskakiwała swoich konsumentów nowymi pomysłami. Tegoroczna świąteczna reklama IKEA ma na celu zwrócenie uwagi na nurtujący świat problem. Tym razem zobaczymy nagranie, które związane jest z globalnym marnowaniem jedzenia.
IKEA i tym razem zaskoczyła swoich klientów. Niejednokrotnie pisaliśmy o akcjach, w których bierze udział szwedzka marka. Tym razem jednak IKEA postanowiła pochylić się nad problemem, który nurtuje cały świat. Sieciówka meblowa stworzyła kampanię, która ma na celu zachęcić do niewyrzucania jedzenia.
Przedstawiciele IKEA powtarzają, że Święta Bożego Narodzenia nie muszą wcale być kojarzone z nadmiernym spożywaniem i kupowaniem produktów żywnościowych. Według władz szwedzkiej marki ten moment w roku wcale nie musi odbywać się pod znakiem nadmiernej konsumpcji.
Niestety, ale IKEA zwróciła uwagę na nurtujący wszystkich problem. Niejednokrotnie okres świąteczny związany jest z wyrzucaniem poświątecznych posiłków na śmietnik. Tym razem szwedzka sieć meblowa, w zabawny sposób chce zachęcić konsumentów do podejmowania świadomych wyborów podczas tegorocznych Świąt.
IKEA stworzyła świąteczną kampanię w słusznej sprawie
Święta Bożego Narodzenia dla wielu z nas są okresem, w którym jak najbardziej chcemy zadbać o dostatek naszych najbliższych. Niejednokrotnie związane jest to z kupowaniem nadmiernych ilości jedzenia. Większość tych produktów ląduje niestety po świętach w koszach na śmieci.
Jak informują władze IKEA co roku w Polsce marnowanych, jest aż 9 ton jedzenia. W ten sposób aż 53,75 proc. rodaków przyznaje się do wyrzucenia żywności, którą wcześniej przygotowało.
- Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje - informuje Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
- Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA - tłumaczy dalej Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Kampania, która zmieni twój sposób myślenia
Innowacyjny sposób przekazu ma na celu zwrócenie uwagi na marnowanie jedzenia. Autorzy chcą pokazać nam, jak dużo jedzenia marnujemy w każde Święta Bożego Narodzenia. Istotnym elementem reklamy jest również fakt, że spokojnie można odnieść ją do innych okresów w roku. Jak wiadomo utylizowanie niezjedzonych produktów, ma miejsce nie tylko w święta.
Reżyserem świątecznej kampanii IKEA jest Ilya Naishuller. Reżyser stworzył spot, w którym widać małego chłopca bawiącego się na śniegu. Nagle na ekranie pojawia się dziwne zjawisko. Z nieba zamiast śniegu spada jedzenie, a małego chłopca goni gigantyczna mandarynka.
Na koniec nowego spotu sieć proponuje swoim klientom nowe rozwiązanie. IKEA przedstawia pojemnik, dzięki któremu będzie można dłużej przechowywać niespożyte posiłki. W reklamie znajduje się produkt z serii IKEA 365+.
- W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie - dodaje Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
ZOBACZ TO NIESAMOWITE WIDEO: