Ludwik kultowym płynem do mycia naczyń czasów PRL-u
Fot. materiały prasowe - Ludwik
Autor Olga Szmańda - 22 Września 2020

Do polskich domów trafił 56 lat temu. Jaka jest historia kultowego płynu do naczyń?

Ludwik zawładnął sercami Polaków ponad 50 lat temu. Jego unikatowość do dziś powoduje, że znajduje się on na liście najpopularniejszych produktów użytku domowego. Wiele osób nie wie, że ten niezwykły płyn do mycia naczyń na początku produkowany był w drewnianym młynie. Obecnie przeszedł już wiele nowych odsłon i wygląda zgoła inaczej niż dziesiątki lat temu. Jaka jest historia kultowego Ludwika?

Ludwik powstał w 1964 roku i swoją pierwszą produkcję rozpoczął w drewnianej fabryce znajdującej się w młynie. Marka zaistniała na rynku w czasach PRL-u i do dziś cieszy się popularnością wśród klientów. Jako pierwszy w tamtych czasach pojawił się w szklanych zielonych butelkach. Czasy głębokiego PRL-u nie opiewały w szczególnie bogatą paletę dostępnych produktów użytku domowego. Dlatego też Ludwik zrobił tak spektakularną karierę. Pierwsza butelka zawierała w sobie miętowy płyn, którym Polacy mogli umyć swoje naczynia. Jego pojemność wynosiła 250 ml i nosiła etykietę z łabędziem.

Na dnie Odry odnaleziono ogromny skarb. Archeolodzy są pod wrażeniem znaleziskaNa dnie Odry odnaleziono ogromny skarb. Archeolodzy są pod wrażeniem znaleziskaCzytaj dalej

Ludwik ewoluował na przestrzeni lat

Po około trzech latach od ukazania się produktu w polskich domach, butelka Ludwika przeszła delikatną modyfikację wizerunku. Nastąpiło to w 1967 roku, kiedy butelka została lekko wygładzona, nadal jednak pozostawała szklana. Po kolejnych dwóch latach firma postanowiła dostosować się do rosnącej klienteli.

Dzisiaj grzeje:
1. Jola z Rancza doskonale czuje się w swoim ciele. Chwali się biustem, wcięciem w talii i zgrabnymi nogami
2. Kupił fermę i przeprowadził się na nią z żoną i córeczkami. Właściciel zginął od 7 strzałów, rusza proces
3. Za 5-złotówkę możesz dostać 1,5 tysiąca złotych. Od razu zacznij przeglądać szuflady

Firma w czasach PRL-u musiała zdobyć surowiec, który nadawałby się do produkcji bardzo dużej ilości produktu. Wtedy też postanowiono, że płyn produkowany będzie ze zużytych worków po nawozach sztucznych. Firma dodatkowo dodała do opakowania ciemny jednolity kolor, który nadal współgrał z pierwotnym Ludwikiem. Wszystko miało przypominać zielony pierwowzór płynu do naczyń. W 1969 roku nowe butelki oklejone zostały także nowym logo firmy. Co ciekawe logo z 1969 roku obecne jest po dziś dzień na produktach marki Ludwik. Z początkiem lat 70. butelka została powiększona i dodano do niej pół litra produktu. Na opakowaniu znalazła się też pierwsza papierowa etykieta. Po przekształceniu się w 1990 roku Zjednoczonych Zespołów Gospodarczych INCO w firmę INCO-VERITAS Sp. z o.o. (od 2012 roku GRUPA INCO S.A.) butelka przeszła ostatnią rewolucję. Od tamtej pory płyn przelewany jest do białego pojemnika, który znają współcześni użytkownicy.

Ludwik

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nagranie od razu wywołuje łzy. Pies położył się na grobie swojej pani i zrobił jedną rzecz, nie mogli dać wiary
  2. Kot z ludzką twarzą. Kobieta pokazała zdjęcie swojego pupila, ludzie są poruszeni
  3. Jej życie wisiało na włosku. W końcu wybudziła się ze śpiączki, a potem stał się kolejny cud
  4. Chłopiec płakał bo nie dostał słodyczy. Reakcja psa zaskoczyła wszystkich
  5. Każdy robi, nie każdy wie jak. Najlepszy sposób na suszenie grzybów
  6. Ciała niebieskie w Układzie Słonecznym, na których może istnieć życie

Źródło: businessinsider.com.p

Następny artykuł