Biedronka wychodzi na przeciw klientom, którzy chcą dbać o zwierzęta
fot. East News - ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER
Autor Olga Szmańda - 3 Grudnia 2020

W Biedronce wkrótce nie kupisz już popularnego produktu. Sklep mówi "tak" właściwemu traktowaniu zwierząt

Biedronka ponownie wychodzi naprzeciw swoim konsumentom. Tym razem firma Jeronimo Martins postanowiła nie przyczyniać się do złego i niehumanitarnego traktowania zwierząt hodowlanych. W ten sposób Biedronka poinformowała, że od 31 grudnia 2021 roku nie będzie sprzedawać świeżych jaj klatkowych. Co ciekawe sieć sklepów handlowych dokonała tego aż 4 lata wcześniej niż zapowiadała w swoich prognozach. Nowe rozwiązanie Biedronki przyczyni się tym samym do dbałości o prawa zwierząt.

Biedronka zaproponowała swoim klientom nietypowe rozwiązanie. Sieć sklepów postanowiła wprowadzić całkowity zakaz sprzedaży w swoich marketach świeżych klatkowych jaj. Zmiany w asortymencie mają zostać wprowadzone we wszystkich sklepach sieci do 31 grudnia 2021 roku.

Elżbieta II ma nietypowy sposób na świąteczny relaks. Większość z nas unika królewskiego nawyku jak ogniaElżbieta II ma nietypowy sposób na świąteczny relaks. Większość z nas unika królewskiego nawyku jak ogniaCzytaj dalej

Biedronka już wcześniej zapowiadała zmiany związane z produktami, które zdaniem klientów mogą pochodzić z niehumanitarnych miejsc. Co ciekawe, sieć Jeronimo Martins dokonała tej zmiany aż 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowano. Tym samym od 1 stycznia 2021 roku warszawskie Biedronki będą pierwszymi sklepami koncernu, które nie znajdą w swojej ofercie świeżych jaj klatkowych.

Jak podaje Biedronka, na swojej oficjalnej stronie ds. mediów, w 2019 roku w Polsce około 50 mln kur zniosło ponad 10 mld jaj, które zostały przeznaczone do spożycia. Co ciekawe ½ tych zwierząt spędza praktycznie całe swoje życie w klatkach. Mimo że alternatywny chów ściółkowy, wolnowybiegowy i ekologiczny wychodzi naprzeciw dbałości o prawa zwierząt, nadal tworzy się niehumanitarne dla kur hodowle.

W 2019 roku w Biedronce 25 proc. sprzedaży świeżych jaj stanowiły te, które hodowane były w chowie ściółkowym, wolnowybiegowym i ekologicznych. W 2018 roku było to aż 20 proc. świeżych jaj.

Katarzyna Skrzynecka kończy dziś 50 lat. Jak zmieniała się gwiazda telewizji?Katarzyna Skrzynecka kończy dziś 50 lat. Jak zmieniała się gwiazda telewizji?Czytaj dalej

Biedronka dba o potrzeby wszystkich

Obecna deklaracja Biedronki oznacza tym samym, że od 1 stycznia 2022 roku sieć sprzedawać będzie jedynie jajka oznaczone symbolem 2, 1 i 0. Sieć Jeronimo Martins w przeciągu najbliższego roku wycofa całkowicie jajka oznakowane symbolem 3.

Według informacji podanych na stronie Biedronki, proces wycofywania jaj klatkowych rozpocznie się z dniem 1 stycznia 2021 roku. Pierwszym regionem, który objęty zostanie rzeczoną zmianą zostanie Warszawa. W ten sposób centrum dystrybucyjne w Parzniewie, które dostarcza jajka do Biedronek w stolicy, będzie oferować jedynie świeże produkty z chowu alternatywnego.

Jeden komentarz Zofii Czerwińskiej ujawnia, jaka naprawdę była. Wiele gwiazd mogło pozazdrościć jej poczucia humoruJeden komentarz Zofii Czerwińskiej ujawnia, jaka naprawdę była. Wiele gwiazd mogło pozazdrościć jej poczucia humoruCzytaj dalej

Humanitarne traktowanie zwierząt hodowlanych

- Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku - podaje Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Teksty wybrane dla Ciebie:

Biedronka poinformowała także, że nowa decyzja dotycząca sprzedaży jaj związana będzie zarówno z produktami sygnowanymi znakiem Biedronki, jak i tymi, które pochodzą od zewnętrznych dostawców. W przeciągu najbliższego roku we wszystkich sklepach sieci jaja klatkowe zostaną sukcesywnie wycofane.

Zdaniem Biedronki całkowity zakaz sprzedawania jajek z nieodpowiednich chowów związany jest z wyjściem naprzeciw potrzebom klientów. Sklep chce by jego konsumenci dokonywali jedynie świadomych wyborów. Tym samym sieć Jeronimo Martins ponownie chce zadbać o klientów, którzy niejednokrotnie zwracali uwagę na wartość dodaną sklepu, który dba o prawa i humanitarne traktowanie zwierząt hodowlanych.

Zobacz także w naszych serwisach:

Źródło: media.biedronka.pl

Następny artykuł